9. maaliskuuta 2011

Vastaukset

Moikka!

Nyt ois sitten noitten teijän kysymysten vastausten vuoro :) Et tässä tulee.

mut sellasii ainaki on et voisiks tehä jotain sellast ompelupostaus"sarjaa" mis esiteltäis ihan sellasii helpoimpii juttui tyylii yksinkertasii vaatteita yms muita helppoi :) 

Joo oon tota miettiny ja tarkoitus oiski tehä, mut en oo vaa nyt viime aikoina tehny mitää semmosta kauheen yksinkertaista, ni en oo saanu tota oikee kunnolla käyntiin, ku ei viittis mistää kokovuoritetuista jakuista alottaa :D Tuolhan on ohjeet nyt noihin karvakauluriin ja satiini huiviin, et sitä aattelin jatkaa eli tota tee se itse -sarjaa. Siihen on nyt suunniteilla tulossa semmosen sifonki tunikan ohje ja sit tommosen kellohameeen ohje, mitä on mulla näkynykkin. Et semmoset ois nyt tässä tulossa ainaski, kunhan saan vaan aikaseks :) Ehdotuksia, että mihin haluis ohjetta niiin saa toki heittää, ni voisin sitten niitä toteutella :)


Perheenjäsenet?

Äiti, isi, pikkusisko, isoveli ja Cindy -koira :)  




Oliko valinta sulle helppo peruskoulun jälkeen?

 No siis, mull oli päätettynä et menisin lukioon ja sit mä halusin kans et siin ois joku painotus, et en halunnu ihan tavalliselle luokalle, et noi oli peruskoulun jälkeen ne päälimmäiset kriteerit seuraavasta jatkokoulutus paikasta. Sit ompelujutut oli alkanu yläasteella paljon kiinnostaa, ni hain tähän kouluun, mut täähän oli mun kakkosvaihtoehto. Hain ykkösenä Kallion ilmasutaidon lukioon, mut sit päädyin tonne ku en sinne päässykkään. Oon ollu tähän tosi tyytyväinen kyllä ja nyt ku aattelen ni onneks en sinne päässy. Et sillee oli helppo, et tiesin kyll oikeestaa mitä halusin.


Jos saisit 500€ niin mitä tekisit sillä?

No just nyt varmaa kävisin ostaa jotain kivoja kankaita eurokankaasta, ku kävin siellä tänään ja oli tullu kaikkii kivoja :) Et varmaa shoppailisin jotain ja laittaisin varmaa puolet säästöön, ku yritän sitäkin nyt alkaa tässä vähän harrastamaan.

Miten tapasitte sun poikaystävän kanssa? :D 

Sillon ku olin kakkosluokalla lukiossa en ite tanssinu vanhoja, mut olin kuitenkin meijän koulun vanhojen jatkoilla. Ja mun poikaystävä tanssi yhen mun luokkalaisen kanssa vanhat joten hän oli kans siellä jatkoilla sillon, ni siellä niinku tavattiin kunnolla, mut oltiin me toisemme aikasemminki nähty ku oltiin samassa koulussa kuitenki. Mun paras kaveri seurusteli mun poikkiksen hyvän kaverin kaa ni ne sit meit kans vähän yhteen järkkäs ja sillee, nii siitä se sitten lähti, tällee kliseisesti sanottuna :DD


Käytkö usei baareissa?

Sillon tällön tulee käytyä, joskus enemmän joskus vähemmän. Nyt mulla on ollu aika monta viikonloppua töitä putkeen ni ei oo vähään aikaan päässy. 

Juotko?
Sillon jos baariin menee ni kyllä siellä yleensä tulee muutama maisteltuu. Olin tosin tossa vähän aika sitten ekaa kertaa autolla baarissa, se oli ihan mielenkiintonen kokemus, ja ihan hauska sellainen kyllä! En vaan tykkää oikee kaupungissa ajaa ni sillee se oli vähän ahistava, mut siis sillon en tietenkää juonu mitään :)
Poltatko?
En.

Kauan oot seurustellu sun poikaystävän kanssa?:)

Tossa maanantaina tuli täyteen 1 vuosi ja 11 kuukautta, et ihan hyvin jo :) 

harrastatko/oletko harrastanut mitä lajeja?
En enää harrasta säännöllisesti mitään lajia, mut oon harrastanu pitkään kaiken näköisiä voimistelu lajeja :D Eli alotin joku yli kymmenen vuotta sitten telinevoimistelun, siitä se vaihtu sitten jossain vaiheessa näytösvoimisteluks ja lopulta trampoiliinivoimisteluks, mikä on tää mun viimeinen laji sitten. Siitä tykkäsin kyllä tosi paljon ja oli ihan mun juttu, jouduttii vaa lopettaa, ku valmentaja lähti ulkomaille opiskelee, eikä saatu uutta, eikä haluttu vaihtaa seuraa ja sen myötä treeni paikkaa ni se jäi sit siihen :s Oon tramppaa valmentanukki vähän aikaa.
Nii ja ainii pelasinhan mä fudistaki aika montakin vuotta. :)

mitä aineita kirjoitit ja mitkä olivat tulokset yo:ssa?

äikkä M, enkku B, psyka C, matsku M, ruotsi B, terveystieto M

missä maissa olet matkustellut?

Oon ollu lähinnä vaan aika lähimaissa eli Ruotsissa, Virossa, Ranskassa, Turkissa, Kreikassa, Madeiralla, Kanarialla, Bulgariassa ja Portugalissa. Olikohan joku vielä? No en ainakaan muista, voi olla et ihan pikkusena on tullu viel jossai käytyy, mut nyt en ainakaa enempää muista.

liikuntatottumukset nykyisin?

hmmm, no nyt ne on ollu tässä tän vuoden puolella tosi olemattomat.. Pitis parantaa kyllä ja oon ollu tässä viimiset pari viikkoa menossa lenkille, mut ku tuol on ollu niin kylmä et ei oo tehny miele. Nyt kyllä alkais olla jo aika hyvät ilmat et voiski mennä :)Ennen uuttavuotta kävin Elixiassa, ku isi oli antanu mulle sen kuntosalikortin vähäks aikaa, tai tais se mulla useamman kuukauden olla.

parhaat vaatekaupat?
Tää on aika paha, mut ehkä yleisimmin tulee shoppailtuu H&M:ssä, Gina tricotissa, Vilassa, Veromodassa ja Zarassa. Noi  on semmoset kaupat et mihin yleensä ekana meen jos oon shoppailemassa.

oletko seurustellut aiemmin yhtä vakavasti kuin nyt?

En, et kyll tää on tämmönen eka kunnon seurustelu :)

katsotko salattuja elämiä?

Juu katon (terkuin: katoin just ennen ku alotin tän kirjottamisen ni eilisen salkkarit) :D Mun poikaystävä on niihin lievästi koukussa ja kattelee niit sillee päivää ennen aina jo, et sen kaa tulee seurattuu aina välillä silleenki.

Jos saisit yhden päivän olla joku julkisuudenhenkilö, kuka olisit, mitä tekisit, ja miksi?

Tää oli ihan sika paha! Oon miettiny tätä nyt monta päivää, mut en oo oikee keksiny mitää! Lähinnä must ois kiva olla melkeen kuka tahansa nais laulaja tai näyttelijä, ja mielellään viel amerikkalainen, et näkis vähän et mimmost se elämä oikeesti on. Mut sit myös joku kuuluisa huippu suunnittelijaki ois tosi kiva olla et näkis vähän mimmost se työ on, ku suunnittelijaks kuitenki haluisin :)

Millanen on sun musiikkimaku: lempibändi, lempibiisejä?

Mun musiikkimaku on aika tosi laaja, et melkee mikä vaa menee, mut ei nyt ehkä mikään kaikist raskain hevi tai jotku kunno tekno jumputukset. En erityisesti fanita mitään yksittäisiä bändejä vaan tykkään tietyistä biiseistä aina. Hyvän biisin kriteerit on mulla ne et sitä pystyy laulaa mukana ( varmaan tärkein! :D), et siin on kivat sanat ja hyvä, mukaansa tempaava melodia. Tykkään aina lauleskella mukana, ni se on suurin kriteeri ehkä ja siks en mistään pelkistä ilman laulua olevista biiseistä oikeen tykkää.. Kuuntelen NRJ:tä et mitä sieltä tulee ni niistä aika moni menee ja on hyviä biisejä :)

Tyyli-idolisi?

Mull ei oo myöksään ketään yksittäistä tyyli-idolia, ku en kauheesti seuraa vaikkapa julkkiksia tai muita mistään netista, vaan luen tosi paljon just blogeja ja niistä useinmiten saan inspiraationi.

Lemppari muotiblogit?

Ihan eka muotiblogi jonka sivuille eksyin jotenkin, oli Mungolifen Annan blogi ja siihen jäin kyllä heti koukkuun. Et se on pelkistä muotiblogeista ehkä se ihan ultimate lemppari, mut sit vähän aika sitten, ehkä joku kuukaus tai pari, löysin Uinon blogin ja sen kanssa kävin samanlainen ilmiö et jäin heti koukkuun. Ku kaikkien blogien kaa ei oo samal tavalla käyny, vaan oon eka käyny silloin tällöin kattelee ja sit jossai vaihees syttyny enemmän ja alkanu seuraa useemmin. Mut noi on muotiblogeista tällähetkellä lempparit, molemmilla on tosi kiva tyyli, ja osittain vähän samanlainen ku mulla, tai tykkään molempien kanssa jokseenki samoista jutuista, vaikka Anna ja Uino vähän erityylisiä onkin. Ja sit molemmat vaikuttaa ihan sika kivoilta tyypeiltä ja kirjottaa kivasti, mitkä on kans vaatteiden lisäks tosi tärkeitä juttuja :)
Sit Merin blogi on kans ihan huippu, vaik se on ehkä vähän enemmän lifestyle blogi mut kuitenki. Noi on ehkä ne tän hetken top 3 blogit :) 

onksun hiustyyli koskaan kokenut mitään ns. rajuja muutoksia, jos on nii mitä?

No rajuimmat muutokset on ehkä ollu se et ku ekan kerran värjäsin hiukset joskus 3.-4. luokalla (?) ni värjäsin ne oransseiks :D Se oli semmonen trendi juttu sillon, mut ne oli kyllä ihan mielenkiintosen näköset :D Ei ehkä ihan paras sävy mulle.. Ja sit ku värjäsin vaaleesta ruskeeks ekan kerran kokonaan 8. luokalla. Et ei mitää kauheen radikaaleja, mut ei ne ihan tämmöset, ku ne nyt on, ni oo aina ollu.

kerro vähän sun lapsuudesta ja teinivaiheesta.. esim. oliko sulla onnellinen lapsuus ja olitko nuorena kauhee gangsta yms :-D 

Juu ihan onnellinen, perus lapsuus oli kyllä, ei oo mitään traumoja jääny mistään :D En mä nyt mikää kauhee gansta koe et oisin ollu, mut tätä pitis ehkä kysyy äitiltä :D Olihan mullaki noi vähän villimmät teini vuodet tossa, niinku varmaa kaikilla, mut rauhotuin aika paljon sit ku aloin seurustelee, tai oli seurustelli vähän aikaa :)

mitä mieltä poikaystäväsi on bloggailustasi? tykkääkö olla esim. asukuvaajanasi?

Ei se oikee oo tämmösii muotiblogeja kauheesti lukenu, et ei se näistä kauheesti tiiä, ni ei se oikee oo varmaa mitään mieltä. No kyllä se niitä ottelee jos pyydän mut ei se kauheen innoissaa siitä aina oo :D Ku se ei oikee tiiä mimmosii niitten pitis olla, ni sit ku valitan ettei kengät näy tai jotain muuta, ni ei se niitä niin innoissaa ottele :D mut se on kyllä kehittyny, ku alan mahtuu jo aika hyvin niihin kuviin mitä se ottaa, eikä kaikki maat ja mannut näy :D

haetko usein muista blogeista tyylivaikutteita?

Juu kyllä niistä tulee, vaikkei ihan tietoisesti niitä hakiskaan. Tyylivaikutteita tulee oikeestaa ihan kaikkialta, kaduilta ihmisistä, lehdistä ja sit just blogeista. Kyllä saatan ihan tietoisestikkin niitä välillä hakea, jos ei oikee oo inspiraatiota, ni on kiva käydä selaa lempiblogit jos vaikka sais sitä vähäsen :)

mistä lähtien olet harrastanut blogin pitämistä?
 
Alotin tän blogin viime kesäkuussa, että siitä lähtien, ku tää on mun eka blogi.

onko tämä mieleistä puuhaa sinulle?


Juu hyvin mielestä! Enhän mä tätä teksi jos ei ois :) Täst on kyll muodostunu mulle tosi kiva ja rakas harrastus, et en ois kyll uskonu sillon ku tän alotin ni et ois näin tärkeeks muodostunu, mut kyllä tykkään kovasti. Ois vaan enemmän vielä aikaa panostaa ni ois kiva :)

miten perheesi/ystäväsi suhtautuvat blogiisi?

Hyvinhän ne, pikkusisko kyylää aika hyvin ja itseasiassa oottaa tätä vastauspostausta kovasti et sais vähän lisä infoa siskostaan :D Et terkkui vaa Ilonalle, ku luet tätä kummiski :D Äiti välillä kyselee et mitä tälle kuuluu ja muuta, ei nekää oikee oo tämmösistä blogeista aikasemmin kauheesti mitään tienny, et nyt on hyvä ku heti jos ne näkee jonku bloggarin haastattelun jossai lehessä ni ne kiinnittää siihen enemmän huomiota ja sanoo mulle te siellä oli taas jonku bloggarin haastattelu :D

mistä sait idean perustaa blogi?

Olin lukenu blogeja jonki aikaa ja se alko tuntuu semmoselt jutulta mikä vois muakiin kiinnostaa, ni sit pitkän miettimisen jälkeen päätin tän perustaa :) Ja tähän mennessä ainakin se on tuntunu oikeen hyvältä päätökseltä.



Semmosia kysymyksia teiltä tuli, toivottavasti vastaukset kelpas! :)

Terkuin Juulia

 EDIT: Unohin laittaa et kuvat on weheartit.com sivustolta :)

2 kommenttia:

  1. Huippuhyviä vastauksia sulta! =)Tosi monipuolisesti ja luotettavasti vastattu, siis silleen että oli tosi ilo lukea vastauksiasi ja oppia "tuntemaan" siuta paremmin :)
    Oot niin aidon tuntuinen bloggaaja ja sellainen että välität lukijoista todella paljon, ehkä sen takia en ole koskaan muita seuraamiani blogeja kommentoinut yhtä ahkeraan kun siun :D

    VastaaPoista
  2. Oi vitsi miten ihana kuulla <3 Musta lukijat on niin iso osa tätä juttua että tottakai mua kiinnostaa teijänki mielipiteet :) Ja tuun kyllä aina niin hyvälle mielelle näistä kommenteistanne, että kiitos tosi paljon et jaksat kommentoida! Piristää päivää aina niin mukavasti :)

    VastaaPoista