17. tammikuuta 2011

Word skills competition

Moikka!

Nyt oon palautunut viikonlopun Espoon reissusta ja huh huh oon kyllä ihan poikki!! Ja niinkun pe kävinki nopee ilmottamassa olin siis semmosella maajoukkue leirillä jota lupasin tässä nyt sitten vähän selventää :)

Oon siis ollu viime keväästä lähtien ja säännöllisemmin sitten heti viiemisten kirjoitusteni jälkeen viiem syksynä mukana tämmöisessä Skillsin huippuvalmennuksessa. Itse kun olen pukuompelijaksi valmistunut niin olen ollut Muoti ja vaatetus lajin valmennuksessa, parhaimmillaan viiden muun tytön kanssa. Tämä huippuvalmennus tarkoittaa sitä että meille on opetettu erinäisten harjoitustöiden ja muiden juttujen kautta valmistamaan vaatteita parhailla mahdollisilla Haute couture työtavoilla ja työlaadulla. Tähän valmennukseen olen itse halunnut lähteä mukaan ja siihen on päässyt kiinnostuksen mukaan, jos on itse ollut halukas. Se vaatii sitoutymista koska kaikki tehtävät on tehtävä, mutta on hyvin palkitsevaa! Oon oppinu tässä jonku puolen vuoden aikana paljon uusia työtapoja ja oma osaamiseni on parantunut mielestäni paljon.



No sit et mihin tällä valmennuksella no nyt sitten tähdätään... No ammattitaidon Maailman mestaruuskisoihin! Eli ei mikään ihan pikku juttu. Olen itse ollut mukana Taitaja- kisoissa eli ammattitaidon SM-kilpailuissa lajissa pukuompelu, joten kilpailu on mulle silleen tuttua, mut noi kisan panokset vaan lievasti kovenee... Meitä on tässä valmennuksessa enää minä ja yksi toinen tyttö, eli aika moni on tippunut matkasta pois, ja vain yksi voi lähteä edustamaan Suomea Lontooseen ens lokakuussa... Tämän vuoksi meillä on tasan viikon päästä maanantaina karsinta kilpailut, että kumpi sitten sinne Lontooseen pääsee lähtemään.


Mua alkaa pikku hiljaa jännittämään, koska toi on semmonen juttu mitä haluaisin ihan sairaasti tällä hetkellä! Oon ihan heti mun koulun loppumisen jälkeen aktiivisesti koulussa vielä tekemässä ylimääräisiä harjoitustehtäviä ja muita jotta saisin hiottua osaamistani niin hyväksi että pääsisin tonne kisoihin lähtemään, muta ei sitä koskaan voi tietää. Sen verran kuitenkin teidän että tää mun vastustaja on tosi hyvä ja ollaan aika saman tasosia, joten tiukka kisa on varmasti tulossa..


Tää viikonlopun leiri siis liitty tohon mun valmennukseen, siellä oli kaikkien mahdollisten lajien edustajat jotka on tonne Lontoon MM-kisoihin lähössä. Oltiin ainoita, mun vastustajan kanssa, keitä ei oltu tohon tiimiin vielä varsinaisesti valittu, mut mentiin sinne kuitenkin vähän kattomaan et mikä ois meininki.. Ja kyllä voin sanoo et vaa enemmän koko ajan haluisin päästä tohon joukkueeseen! Muut kilpailijat vaikutti kivoilta ja sit siellä kävi muutama vanha kilpailija, jotka oli ollut Kanadan 2009 kisoissa, kertomassa kokemuksiaan..


En tiiä osasinko selittää tätä asiaa yhtään silleen et kukaan ymmärtäis, mut toivottavasti ymmärsitte :) Mut sen vaan sanon et jos ootte jossain ammattikoulussa ja teillä ois yhtään mielenkiinntoa tämmöstä toimintaa kohtaan niin suosittelen sata prosenttisesti! Oppii paljon lisää semmosii asioita mitä ei ehitä opettaa normaalissa tutkinnossa! :)

Nyt tän viikon treenaan koulussa vielä ahkerasti ja sit ens viikon ma ja ti tuleeki olee sit aika ratkasevat mun tulevaisuuden kannalta. Pidättehän mulle peukut pystyssä sit, eiks je?! :))

Kuvituksena laitoin jotain kuvii noista taitajista joissa olin noin vuos ja kaks vuotta sit. Sen takii toi vähän tummempi hius tyyli :D Oon miettiny vähän aikaa et laitanks täst postausta ku tääki on mulle niin tärkee ja kuitenki jotenki henkilökohtanen juttu, mut ku tän blogin tarkotus oli se, ku tän perustin, et kertoisin tänne asioista mitkä mun elämässä just sillä htekellä vallitsee ja tää valmennus ja kilpailu juttu on nyt tosi suuressa roolissa mun elämässä ni siks tästä kuitenki juttua laitoin :) Ja halusin kans osittain sen takii et jos joku kuulee täst ekaa kertaa ja innostuu ja sen kautta saa mahiksen lähtee tähän messiin ni se ois iha mahtavaa :)
Jos tää teksti oli ihan super epäselvä ni mult voi toki kysy lisää juttui, ja voin yrittää selittää paremmin jos vaan osaan.. Ja lisää infoo selkeemmäl kielel löytyy myös Skills Finlandin nettisivuilta.

T. Juulia

3 kommenttia:

  1. Oi vitsit, toivottavasti pääset sinne ! :)

    VastaaPoista
  2. Piän peukkuja pystyssä! :) Kommentoisin noista muistakin postauksista, että tosi tosi ihanaa, että oot laittanu enemmän yksittäin noita kuvia, näkee paremmin! ihanaa, että oot ehtiny laittaa enemmän asukuvia ja muutenki päivitelly enemmän. ihan uskomaton blogi! tykkään! kiitos<3

    VastaaPoista
  3. Jasmine, joo toivotaan todella koska haluisin ihan sikana! :))

    Anonyymi, kiva ku pidät, niitä tarvitaan!! :) kiitti tosi tosi paljon <3 mustakin on ollu tosi kiva ku on pystyny tehä useemmin postauksii ku oli just tossa lomalla oikee mukavasti aikaa. Musta on ihanaa ku on ollu aikaa panostaa tähän ja toivottavsti sitä aikaa on jatkossakin kunnolla :)

    VastaaPoista